مشاوره با وکیل
بستن

دادخواست اعلام انفساخ و انحلال قهری عقد وکالت مدنی به دلیل انجام عمل منافی با وکالت

مشخصات‌طرفین نام نام خانوادگی نام پدر شغل محل اقامت
خواهان مشخصات خواهان
خوانده مشخصات خوانده
وکیل یا نماینده قانونی مشخصات وکیل دادگستری
تعیین خواسته و بهای آن اعلام انفساخ و انحلال  قهری عقد وکالت موضوع وکالتنامه رسمی شماره …. مورخ …. تنظیمی دفترخانه …. حوزه ثبتی …. مقوّم بر 201 میلیون ریال با لحاظ ارزش منطقه ای ملک ضمن احتساب کلیه خسارات ناشی از دادرسی
دلائل و منضمات

دادخواست

1)دلیل سمت/ وکالتنامه ملصق به تمبر مالیاتی 2) فتوکپی مصدق وکالت نامه رسمی 3)فتوکپی مصدق بیع نامه 4) فتوکپی مصدق سند مالکیت 5) استعلام گردش ثبتی 6) ثانی دادخواست
شرح دادخواست                               ریاست محترم دادگستری شهرستان

سلام علیکم – با احترام، با اختیار حاصل از مدلول یک برگ وکالتنامه مصلق به تمبر مالیاتی به شماره سریال … و به وکالت از ناحیه خواهان مرقوم و در صدر دادخواست خاطر عالی را مستحضر داشته خواسته موکل بدلایل مشروحه آتی الذکر در جمله اعتبار قانونی را واجد بوده و مستوجب پذیریش می باشد:

1)به موجب عقد وکالت موضوع سند وکالتنامه رسمی شماره …. مورخ …. تظیمی دفترخانه …. حوزه ثبتی …. خوانده محترم دعوی وکیل مدنی، خواهان آقای ….. موکل اینجانب در موضوع …. بوده است.

2)حدود و اختیارات اعطایی به یاد شده صرفا محدود به اقدام جهت فروش و نقل و انتقال 6 دانگ یک …. به شماره پلاک ثبتی …. بنام هر شخص حقیقی و حقوقی و یا با نام خود با هر قید و شرط و مبلغ بوده است.

3)به موجب مستفاد از ق.م:

هرگاه متعلق وکالت از بین برود یا موکل عملی را که مورد وکالت است خود انجام دهد یا به طور کلی عملی که منافی با وکالت وکیل باشد به جا آورد، به همانگونه که موکل  پلاک ثبتی پیش گفته را که برای فروش آن به خوانده محترم وکالت داده بود خود بفروشد، وکالت منفسخ میشود، هر چند که مقنن از سه عنوان متفاوت:

1)از بین رفتن متعلق وکالت

2) انجام مورد وکالت

3)به جا آوردن عمل منافی با وکالت نام برده است لکن همه انها از حیث دلیل انفساخ مشترک است و از بین بردن موضوع وکالت به وسیله موکل، منتفی ساختن موضوع وکالت و نسخ ضمنی آن نیز هست.

4)در مانحن فیه، خواهان یاد شده به موجب عقد بیع موضوع مبایعه نامه مورخ ….6 دانگ رقبه صدرالذکر را شخصا به آقای …. فروخته و به موجب سند شماره ….. دفترخانه شماره …. رسما انتقال داده است و به سبب آن عقد و سمت وکالت مبحوث عنه دچار عارضه انفساخ و انحلال قهری گردیده است.

بنائاً به مراتب و معنونه در فوق:

و استناداً به مواد 683 ق.م و 198 ق.آ.د.م رسیدگی و استماع خواسته و مالاً اعلام انفساخ به شرح ستون خواسته از محضر دادگاه تحت استدعاست.

 

با تقدیم شایسته‌ترین احترامات

گروه وکلای دادصا

 

دادخواست اعلام انفساخ و انحلال قهری عقد وکالت مدنی به دلیل انجام عمل منافی با وکالت دادخواست اعلام انفساخ و انحلال قهری عقد وکالت مدنی به دلیل انجام عمل منافی با وکالت

دادصا در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مطالب روز این حوزه و بهره‌مندی از پاسخ‌های تخصصی دادصا به پرسش‌های متداول کاربران در حوزه حقوقی، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

دادصا، گروه وکلای صاین پور

گروه وکلای دادصا با مدیریت مریم صاین‌پور، وکیل پایه یک دادگستری، با بیش از 13 سال سابقه فعالیت موفق در پرونده‌های ملکی، کیفری، دیوان عدالت اداری، تجاری، حقوقی، خانوادگی و ثبتی، یکی از موفق‌ترین گروه وکلای تهران است. دادصا تیمی متشکل از وکلا و حقوقدانان صاحب صلاحیت و باتجربه است که با هدف ارائه خدمات حقوقی در زمینه‌های متنوع گردهم آمده‌است. د حال حاضر 9 وکیل پایه یک دادگستری مجرب و خبره در دادصا فعالیت می‌کنند و تمامی پرونده‌ها با هم‌فکری و بررسی تمام اعضای تیم، مورد بررسی و اجرا قرار می‌گیرد. گروه وکلای دادصا علاوه بر پذیرش کلیه دعاوی ملکی، حقوقی، کیفری و ...، در قالب مشاوره‌های حضوری، تلفنی و آنلاین نیز همراه شماست.