مشاوره با وکیل
بستن

بهترین وکیل ملکی| وکیل پایه یک دادگستری

19 اردیبهشت 1402
مدیر وبسایت
بهترین وکیل ملکی


در سال‌های اخیر، با افزایش بی‌سابقه‌ی قیمت زمین و ملک، و در پی آن، کلاهبرداری‌های کلان و سودجوئی‌های بسیار در این زمینه، میزان پرونده‌های ملکی مطرح شده در دادگستری، به طرز چشمگیری افزایش یافته است. پیچیدگی قوانین و مقررات ملکی، با وجود ریزه‌کاری‌های بسیار، که آگاهی از آن از حوصله‌ی افراد عادی و غیر متخصص، خارج است، باعث شده که اغلب افراد به‌دلیل ناآگاهی از این قوانین، در معاملات خود دچار ضرر و زیان‌های بسیار شوند. به همین دلیل بهترین راه هنگام انجام معاملات مختلف ملکی، کمک گرفتن از یک وکیل متخصص در امور ملک و زمین است تا جلوی هرگونه سوءاستفاده و زیان گرفته شود.

 گروه وکلای حقوقی دادصا متشکل از بهترین وکلای پایه یک دادگستری، در زمینه‌های گوناگون از جمله ملک، مطمئن‌ترین خدمات را به شما ارائه داده و خیال شما را بابت امنیت معاملات، آسوده می‌نماید.

وکیل ملکی کیست ؟

وکیل ملکی همان طور که از نامش پیداست وکیلی است که به طور تخصصی در حوزه‌ی دعاوی ملکی، فعالیت می‌کند. ملک و زمین، جزء اموال غیر منقول محسوب می‌شوند؛ مال غیر منقول مالی است که قابلیت جابه‌جائی ندارند. اموال غیر منقول شامل کلیه املاک و اراضی داخل و خارج شهر بوده که ممکن است تجاری یا مسکونی باشند. هرگونه دعوای حقوقی در زمینه املاک و اراضی داخل و خارج شهر، چه تجاری و چه مسکونی، همگی در تخصص وکیل ملکی است.

حوزه های تخصصی وکیل ملکی

حوزه های تخصصی وکیل ملکی

وکیل متخصص ملک، جزء وکلای پایه یک دادگستری بوده و طبیعتا در تمامی زمینه‌های حقوقی، دارای دانش و تخصص کافی است. اما از ویژگی‌های وکیل خوب آن است که توجه و تمرکز خود را در یک زمینه خاص معطوف کند تا بتواند بهترین نتیجه را در ارتباط با پرونده‌های محوله کسب نماید. بر این اساس، حوزه فعالیت یک وکیل متخصص ملکی، شامل: دعاوی کیفری ملکی، دعاوی حقوقی ملکی و دعاوی ثبتی ملکی است که همگی در تخصص وکیل ملکی بوده و هرکدام خود، شامل موارد گوناگونی به شرح زیر است:

دعاوی حقوقی ملکی

  • تنظیم سند رسمی
  • قراردادهای مشارکت در ساخت
  • خلع ید
  • تقسیم و افراز املاک مشاع

دعاوی ثبتی ملکی

  • اثبات سند مالکیت ملک
  • ابطال معامله به جهت ( فضولی بودن، حجر و …)
  • تنظیم تقسیم نامه
  • ابطال اجراییه ثبتی
  • صورت مجلس تفکیکی

دعاوی کیفری ملکی

  • فروش مال غیر
  • جعل سند
  • تصرف عدوانی

همه این موضوعات در دایره دعاوی ملکی و حوزه کاری یک وکیل ملکی قرار می‌گیرد.

گروه وکلای ملکی دادصا، 24 ساعته پاسخگوی سوالات حقوقی شما هستند:

گروه وکلای ملکی

وکیل خلع ید و تصرف عدوانی

وکیل ملکی در دعاوی خلع ید

دعوای خلع ید، زمانی مطرح می‌شود که مالک اصلی، راضی به ادامه تصرف متصرف فعلی نبوده و خواهان رفع تصرف و تخلیه ملک است. در این گونه دعاوی، وکیل ملکی تهران با تخصص و تجربه و دانش کافی در زمینه خلع ید، و آشنایی با موارد مربوط به آن، به‌راحتی قادر خواهد بود با ارائه ادله لازم در مراحل دادرسی، پرونده را تا اخذ نتیجه مطلوب کنترل نماید

برای مطالعه بیشتر درباره ی معنای خلع ید و نکاتی که در رابطه با خلع ید باید بدانید، به مقاله زیر مراجعه کنید:

دعوی خلع ید چیست؟

دعوای خلع ید با دعوای تصرف عدوانی چه تفاوتی دارد؟

دعوای خلع ید دارای چهار تفاوت اساسی با دعوای تصرف عدوانی است. این تفاوت‌ها عبارتند از:

  1. در دعوای خلع ید برخلاف تصرف عدوانی، رعایت تشریفات دادرسی لازم است. حکم صادره در دعوای خلع ید، پس از قطعی شدن، قابلیت اجراء پیدا می‌کند؛ اما در تصرف عدوانی، نیاز به تشریفات دادرسی نیست و حکم پس از صدور، قابل اجراء بوده و نیاز به قطعی شدن و صدور اجرائیه ندارد و درخواست تجدید نظر، مانع اجرای حکم نیست.
  2. در دعوای خلع ید، تنها مالک اصلی یا نماینده قانونی وی و یا شخص یا اشخاص ذی‌نفع، حق اقامه دعوی دارند؛ ولی در تصرف عدوانی، خواهان، لازم نیست حتما مالک اصلی باشد بلکه مستأجر، خادم، مباشر، کارگر و یا هرکس دیگری به نمایندگی مالک اصلی، می‌تواند طرح دعوی نماید.
  3. دعوای خلع ید، یک دعوای مالی بوده و هزینه دادرسی آن بر اساس دعاوی مالی محاسبه می‌شود؛ اما دعوای تصرف عدوانی، جزء دعاوی غیر مالی و هزینه دادرسی آن، مطابق با دعاوی غیر مالی تعیین می‌گردد.
  4. دعوای خلع ید دعوای حقوقی بوده و قابلیت طرح در مراجع حقوقی را دارد؛ اما دعوای تصرف عدوانی را، هم به‌صورت حقوقی از دادگاه حقوقی و هم به‌صورت کیفری، از دادگاه کیفری می‌توان مطرح نمود.

اگر می خواهید بیشتر درباره ی تفاوت خلع ید و تصرف عدوانی بدانید، به مقاله زیر مراجعه کنید:

تفاوت خلع ید و تصرف عدوانی  چیست؟  

 

وکیل سرقفلی

وکیل ملکی در دعاوی سرقفلی

در سرقفلی، مالک ملک، در ازای دریافت حق سرقفلی، منافع ملک تجاری را به مستأجر منتقل می‌کند و عین مستأجره، هم‌چنان در مالکیت مالک اصلی، باقی می‌ماند. این عمل با انعقاد قراردادی بین مالک و مستأجر سرقفلی، رسمیت یافته و در طول مدت اجاره، اجاره بها از طرف مستأجر، به مالک، پرداخت می‌شود در اصل، مستأجر با پرداخت مبلغی به‌عنوان حق سرقفلی، از امتیاز ملک تجاری بهره‌مند می‌شود. در این بین، دعاوی بسیاری به‌وجود می‌آید که در تخصص وکیل سرقفلی است.

برای مطالعه بیشتر درباره ی سرقفلی، تعریف سرقفلی و انواع آن، به مقاله زیر مراجعه کنید:

مقاله سرقفلی چیست؟

گرفتن وکیل ملکی

طرح دعوای اثبات مالکیت از نظر وکیل ملکی

یکی از دعاوی مطرح شده در مراجع قضایی، اثبات مالکیت است. شاید این سؤال پیش بیاید که چرا باید مالکیت خود را نسبت به چیزی اثبات کنیم؟ 

گاهی ممکن است دو یا چند نفر نسبت به مالکیت مال غیر منقول یا ملکی، مدعی باشند و حال، این مال، در اختیار کسی دیگر است. در این‌جا، فرد مدعی، باید مالکیت خود را نسبت به آن مال، اثبات نماید. برای اثبات مالکیت چندین راه وجود دارد که مهم‌ترین آن اثبات مالکیت با استناد به سند رسمی یا سند عادی است و واضح است که اسناد رسمی، اعتبار اجرایی بالاتری نسبت به اسناد عادی دارند؛ اما در هر حال، علاوه بر اثبات با سند، راه‌های دیگری نیز برای اثبات مالکیت وجود دارد.

آیا برای شما هم سوال شده اثبات مالکیت ملک چگونه است؟ در مقاله زیر کلیک کنید

مقاله اثبات مالکیت ملک 

درخواست وکیل ملکی

دلایل محکمه پسند اثبات مالکیت

در دعاوی مالکیت، کسی که ادعای مالکیت دارد، باید برای اثبات مالکیت خود، دلایلی ارائه دهد که محکمه پسند باشد. بر طبق قانون، ادله‌ای که کمک به اثبات مالکیت می‌کنند عبارتند از:

  1. سند
  2. شاهد 
  3. اماره ید
  • سند: مهمترین دلیل مالکیت، سند مالکیت است. مطابق قانون، اموال مانند املاک باید در دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسند، به همین دلیل دولت فقط کسی را که مال نامبرده به نام وی ثبت شده است، به عنوان مالک مال به رسمیت می شمارد.
  • شاهد: با وجود اینکه سند، مهمترین دلیل اثبات مالکیت است، نمی توان ارزش اثباتی شاهد را نادیده گرفت. چرا که در بسیاری از مواقع، می‌توان با استفاده از شاهد مالکیت خود را بر اموال اثبات کرد. البته نباید فراموش کرد که شهادت هر شاهد اعتبار ندارد بلکه او باید راستگو و موجه باشد و در ظاهر نیز مشکلی که اعتبار شهادت او را خدشه‌ دار سازد، نداشته باشد.
  • اماره ید: اماره ید یا تصرف، راه دیگر اثبات مالکیت است. منظور از اماره ید این است که شخصی که مالی در اختیار دارد و مانند مالک با آن رفتار می‌کند، مالک مال است؛ مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

به ‌عنوان مثال کسی که اتومبیلی سوار است؛ مالک آن بوده و نباید تصور کرد که او اتومبیل را از راه غیرقانونی و نامشروع به دست آورده است. بنابراین تصرف در مال به‌ عنوان مالکیت، دلیل مالک بودن فرد متصرف است. اماره ید تا جایی اعتبار دارد که دلیل دیگری مانند سند مالکیت یا شاهد خلاف آن را ثابت نکند. در صورتی که فردی مدعی شود متصرف، مالک مال نبوده و این موضوع را هم با استفاده از سند یا شهود اثبات کند، مالکیت متصرف منتفی است.

همان‌طور که ذکر شد، سند مهم‌ترین دلیل اثبات مالکیت شخص، بر مال است. طبق قانون، کلیه املاک، باید ثبت رسمی شوند و دولت، تنها کسی را که ملک به نام او ثبت شده، مالک رسمی می‌شناسد. اما در این میان مواردی از قبیل اماره ید و شاهد نیز در اثبات مالکیت تأثیر گذارند.

معمولا در حالت عادی کسی که مالی را در اختیار دارد و از آن استفاده می‌کند، به عنوان مالک، شناخته می‌شود و تصور بر این است که وی، مالک مال است؛ مگر این‌که خلاف آن اثبات شود. اثبات این امر نیز با استفاده از شهادت شهود مورد قبول دادگاه، و یا سند مالکیت، امکان پذیر است. بنابراین شهادت شهود، نیز یکی از راه‌های اثبات مالکیت است که در قانون مورد تأیید قرار گرفته و می‌توان به آن استناد نمود.

اگر می خواهید درباره دعوی سه گانه تصرف بیشتر بدانید، به مقاله زیر مراجعه کنید:

مقاله دعوی سه گانه تصرف 

چرا باید به وکیل متخصص ملکی مراجعه کنیم؟

موضوعات مربوط به دعاوی ملکی، بسیار گسترده و پیچیده هستند. هر کدام از آن‌ها، عناوین خاص خود را در قانون دارند و نحوه طرح دعوی و روند رسیدگی به آن‌ها، دارای مراحل متفاوتی است.

در دعاوی ملکی، گاهی مالک، با وجود این‌که کاملا حق با اوست، ولی از آن‌جا که با نوع موضوع و قوانین مربوط به آن و نحوه طرح دعوی آشنایی ندارد، ممکن است با طرح دعوایی نسنجیده، باعث عدم استماع دعوی در دادگاه شود و بالتبع دچار ضرر و زیان بسیاری خواهد.

در این میان، وکیل ملکی با دانش، علم و آگاهی کامل نسبت به نوع دعوی، راه‌ها و زمان طرح دعوی، روند رسیدگی، ادله مورد نیاز برای دفاع، و آشنایی با کلیه قوانین، تبصره‌های قانونی، و تغییرات احتمالی در قوانین، با تسلط کامل و با فن بیان قوی و هر آن‌چه برای احقاق حق موکل لازم است، قادر خواهد بود دعوی را در بهترین مسیر، برای رسیدن به نتیجه مطلوب هدایت کند.

بهترین وکیل ملکی

یکی از موضوعات حقوقی که واجب است بدانید درباره ی سبق تصرف است :

سبق تصرف چیست؟

وکیل ملکی متخصص کیست؟

دیگر، دوره ای که یک فرد همه چیز برای همه کس باشد گذشته. یک وکیل متخصص ملکی وکیلی است که شرایط زیر را داشته باشد:

  • وکیل متخصص ملکی خانم یا آقا، در ابتدا باید پروانه وکالت از کانون وکلای دادگستری داشته باشد.
  • باوجود تسلط کامل به تمامی موضوعات حقوقی، به طور خاص، روی دعاوی مربوط به ملک تمرکز نموده و تنها در یک تا سه حوزه از امور ملکی، قبول وکالت نماید.وکیل متخصص ملکی باید دارای تألیفاتی در حوزه ملک و املاک باشد.
  • نمونه کارهای وکیل متخصص ملکی، باید تأیید شده باشد.
  • وکیل متخصص ملکی باید تجربه و تخصص کافی در امور ملکی داشته و پرونده‌های محوله را در بهترین و صحیح‌ترین مسیر، برای حصول نتیجه مطلوب، سوق دهد.

فسخ چیست؟ منفسخ چیست؟ انفساخ و قوانین مربوط به آن :

تفاوت فسخ و منفسخ 

وکیل ملکی خانم در تهران

در بسیاری از پرونده های حقوقی از جمله ملکی، کیفری، خانواده و … برخی از افراد به علت مشکلات اجتماعی و شرایط خانوادگی شان تمایل دارند تا پیگیری پرونده حقوقی شان را به یک وکیل ملکی خانم بسپارند.

وکلا از خیلی جهات شبیه به پزشکان هستند، آن ها وظیفه دارند امانت دار صحبت ها و مشکلات موکل خود باشند. بعضی افراد به این دلیل وکیل زن را ترجیح می دهند زیرا وکلای زن در برخی موارد موضوع و مشکل را بهتر درک می کنند و بهتر از یک وکیل مرد جنبه های مختلف را رسیدگی میکنند.

رزومه ی مریم صاین پور

  • مریم صاین پور، وکیل پایه یک دادگستری
  • بیش از 500 پرونده در زمینه دعاوی ملکی، کیفری و دیوان عدالت
  • وکیل ثابت شرکت تعاونی مسکن هواپیمایی آسمان
  • بیش از 13 سال تجربه موفق در زمینه دعاوی ملکی و کیفری

 

وکیل ملکی خانم
مریم صاین پور وکیل متخصص ملکی

شماره وکیل ملکی

دادصا با مدیریت وکیل ملکی خانم، خانم مریم صاین‌پور، وکیل پایه یک دادگستری، بیش از 13 سال است که در زمینه‌های مختلف حقوقی، کیفری، خانوادگی، ثبتی، تجاری، دیوان عدالت اداری و به طور خاص در زمینه ملکی، فعالیت نموده و جزء موفق‌ترین گروه وکلای تهران هستند که از متخصص‌ترین و باتجربه‌ترین وکلا و حقوق‌دانان صاحب صلاحیت، با هدف ارائه خدمات گسترده حقوقی به هم‌وطنان عزیز، تشکیل و گرد هم آمده‌اند. در این گروه حرفه‌ای، حضور 9 وکیل مجرب و خبره دادگستری که با هم‌فکری و بهره‌گیری از تخصص و تجربه هم‌دیگر به حل مسائل و امور می‌پردازند، بسیار چشم‌گیر و مورد توجه است.

گروه وکلای دادصا، آماده پذیرش کلیه دعاوی ملکی، حقوقی، کیفری و …، برای حفظ حقوق قانونی و مسلم شما عزیزان است.

برای مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین با گروه وکلای دادصا با مدیریت خانم مریم صاین‌پور،با شماره های زیر تماس بگیرید:

شماره‌ وکیل ملکی| شماره تلفن وکیل مملکی: 91306787 و 09308833325

آیا می توان در زمین کشاورزی، خانه ساخت؟

قوانین مربوط به ساخت خانه در زمین کشاورزی

وکیل برای اثبات مالکیت ملک

بهترین وکیل ملکی چه ویژگی هایی دارد ؟

  • مهم‌ترین ویژگی وکیل خوب ملکی، داشتن علم و دانش حقوقی بالا در زمینه املاک و مستغلات، در کنار تحقیق و تجربه مرتبط در حوزه مورد فعالیت است.
  • یک وکیل خوب، باید با علم روان شناسی و زبان بدن، آشنایی لازم را داشته و محیطی آرام و مناسب را برای ارائه مشاوره و خدمات به مراجعین در نظر بگیرد.
  • صداقت و شجاعت وکیل در کنار تخصص و تجربه و فن بیان وی، بسیار حائز اهمیت است.
  • وکیل هرگز نباید پرونده‌ای در خارج از حوزه تخصصی خود قبول نموده و نیز نباید به موکل، امیدهای واهی دهد. 
  • یک وکیل متعهد، شرافت کاری و خدمت به خلق را باید سرلوحه اعمال خود قرار داده و از مسیر عدالت خارج نشود.
  • وی باید با استفاده از دانش و مهارت خود، از هیچ تلاشی برای هدایت پرونده‌های محوله در مسیر صحیح قضاوت، فروگذار نکند.

با توجه به این موارد، برای انتخاب وکیل ملکی خوب، توجه به رزومه کاری وکیل و سوابق او، می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

اگر برایتان سوال پیش آمد که در صورت رضایت نداشتن یکی از وراث می توان ملک را فروخت، کلیک کنید:

فروش ملک ورثه بدون رضایت یکی از وراث

وکیل ملکی ارزان << هر گرانی بی حکمت نیست، هر ارزانی بی علت نیست>>

مهم‌ترین مسئله برای انتخاب وکیل ملکی خوب، توجه به علم و تخصص و تجربه وکیل است که در به ثمر رساندن پرونده‌ها تأثیر گذار است. چه بسا انتخاب یک وکیل نامناسب فقط به دلیل پایین بودن حق‌الوکاله، باعث تحمیل ضرر و زیان و خسارت به موکل شود. در هر حال در نظر داشته باشید که هر چیزی ارزش و قیمت خاص خود را دارد و پایین بودن و به قول معروف ارزان بودن در این مورد جای شک داشته و نیاز به بررسی و تحقیق دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دادصا در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مطالب روز این حوزه و بهره‌مندی از پاسخ‌های تخصصی دادصا به پرسش‌های متداول کاربران در حوزه حقوقی، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

دادصا، گروه وکلای صاین پور

گروه وکلای دادصا با مدیریت مریم صاین‌پور، وکیل پایه یک دادگستری، با بیش از 13 سال سابقه فعالیت موفق در پرونده‌های ملکی، کیفری، دیوان عدالت اداری، تجاری، حقوقی، خانوادگی و ثبتی، یکی از موفق‌ترین گروه وکلای تهران است. دادصا تیمی متشکل از وکلا و حقوقدانان صاحب صلاحیت و باتجربه است که با هدف ارائه خدمات حقوقی در زمینه‌های متنوع گردهم آمده‌است. د حال حاضر 9 وکیل پایه یک دادگستری مجرب و خبره در دادصا فعالیت می‌کنند و تمامی پرونده‌ها با هم‌فکری و بررسی تمام اعضای تیم، مورد بررسی و اجرا قرار می‌گیرد. گروه وکلای دادصا علاوه بر پذیرش کلیه دعاوی ملکی، حقوقی، کیفری و ...، در قالب مشاوره‌های حضوری، تلفنی و آنلاین نیز همراه شماست.